Gustav Björklund - "Jag är en pratkvarn"

  • 2011-12-08
Nu kommer intervjun med Gustav Björklund. Jag är fortfarande sjuk, jävligt eländig sjukdom jag har åkt på men nu är det på bättringsvägen. Kommer tyvärr inte gå på matchen ikväll mot Örebro.

Här nedan följer intervjun med J20-spelaren Gustav Björklund!

För de som inte vet vem du är. Berätta lite!

- Jag heter Gustav Björklund och kommer från Huddinge, jag bytte till Västerås där jag spelade i två säsonger sedan har jag två bröder och hatar att förlora.

Du har tidigare spelat för Västerås men din moderklubb är Huddinge, hur känns det att komma hem till Stockholmstrakterna igen?


- Jag tycker det känns väldigt skönt att komma hem och komma närmare familj, flickvän och alla gamla kompisar, det är skönt!

Varför valde du att gå från Västerås till SSK?


- För att jag inte fick den chansen som jag trodde jag skulle få. Och då tyckte jag att jag skulle stå still i min utveckling om jag inte fick träna med A-laget sedan så var inte jag och tränaren överens i slutet.

Vad har du för mål inför den här säsongen med SSK?


- Ja, först och främst att vara en ledande figur i J-20 men att träna och ha en chans att gå upp i A-laget är målet. Sedan att vara en förebild för de yngre killarna.

Vad har du för spelstil?


- Spelstil har jag väl nästan lite av allt av men försöker vara en jobbig jäkel samt att snacka ganska mycket sedan är jag en bra målskytt. Och även har jag ett smart spelsinne!

Hur är du som person på isen och utanför isen?


- Utanför isen är jag nog den som håller lite i lådan. Mycket skoj samt att jag försöker ha ett leende på läpparna hela tiden, på isen så försöker driva igång laget genom att visa på isen samt att jag ryter till om de är väldigt tyst i båset.

Jag vet att du känner Sundgren sedan tidigare som nyligen värvades in i J20-laget, vad tycker du om att han kommer till SSK?


- Jag tycker att det är skit roligt att Sundgren har kommit eftersom jag känner honom så pass bra så blir det ändå en trygghet sen vet man oftast vilka dom flesta är när man är en pratkvarn som jag på isen. ;)

Vad ser du för chanser till att få prova på A-lagspel den här säsongen, har tränarna nämnt något om det?


- Som de låter så tror jag på en bra chans framöver i A-laget. Jag måste bara bevisa att jag vill ha en plats och det vill jag ha.

Tack för att ställde upp och fortsatt lycka till i SSK!

- Tack!
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar