SSK:s drömvärvning - Julius Hudáček!

  • 2011-07-21
Bekräftat: Julius Hudáček klar för Södertälje Sportklubb!

Kontraktslängden: Ett år.

Jag avslöjade det här redan i måndags och nu är det alltså helt klart. Det är helt klart en drömvärvning man gör och i och med den här värvningen stärker man till laget flera snäpp. Jag har tjatat och tjatat här på bloggen om att målvakten är den viktigaste lagdelen i ett lag och det verkar Nygårds o company vara väl medvetna om.

Allt började med att den här målvakten dök upp ett antal gånger i SSK-forumet. Jag tänkte att det kan inte vara möjligt att man kan ha råd att värva den där målvakten. Men tiden gick och målvakten nämndes mer och mer. Sedan fick jag en bra källa att gå på som sa att SSK vara jätte heta på Julius Hudáček och det skulle också komma och stämma.

Julius Hudáček har kapacitet för att bli den bästa målvakten i hela HockeyAllsvenskan och det skriver jag utan att tveka. Han har vunnit slovakiska ligan tre gånger med HK Kosice vilket är helt otroligt bra med tanke på hans ålder, han är 22 år gammal.

Julius Hudáčeks mål? ELITSERIEN. Han vill ta tillbaka laget till Elitserien redan nästa säsong och om han gör det ökar chanserna rejält till att han kommer stanna i SSK fler säsonger än en.

Nygårds gör det återigen. Värvningen är så genomtänkt och så j-vla bra! Tack Nygge!

Hudáček gillar också att bjuda på sig själv. Kolla på klippet här nedanför.




Kommentarer från SSK:s hemsida:

Per Nygårds:


- Vi är väldigt glada över att ha fått en mycket kapabel målvakt som varit med och vunnit flera mästerskap för HC Kosice i Slovakien. Han är ung och förmodligen en av Europas mest lovande målvakter och vi tycker naturligtvis att det är särskilt roligt att han är så entusiastisk över att få spela för SSK.


Julius Hudacek:

- Det är ett stort och viktigt steg för mig i min karriär att gå till Södertälje Sportklubb, Hockeyallsvenskan är en bra liga som jag ser fram emot att spela i. Det man brukar säga om mig som målvakt är att jag har en god teknik, snabba ben och att jag läser spelet bra och nu ser jag fram emot att jobba med SSK:s målvaktstränare för att utveckla mig och bli ännu bättre på allt. Mitt mål för året är att vi i SSK ska vinna Hockeyallsvenskan och kvalificera oss för Kvalserien, vinna den och gå upp i Elitserien. SSK är en anrik klubb med en lång och stolt historia som jag tycker ska spela i Elitserien.
Dela

Kommentarer

  • 1985
  • 2011-07-21

Fett med cred till storbloggarn VICTOR!

  • Bigge
  • 2011-07-21

fy hlvte vad bra! Sitter på gotland med bara uppkoppling ibland på mobilen där forumet inte syns så bra, delar försvinner. Men nu är resten av semestern fixad och man ser fram mot säsongen typ dubbelt så mkt!

  • DH
  • 2011-07-21

Och folk skatta åt dig och sa att du hittade på. Någon fick visst det sista skrattet. ;) VICTOR!

  • Rulle
  • 2011-07-21

INSTÄMMER HELT DU GÖR ETT KANONBRA ARBETE MED DENNA BLOGG!!!

  • poppen
  • 2011-07-21

Kul att du fick rätt Victor.



Ovanligt tyst från de nordtyskarna som kritiserat din "magkänsla".

För att ge ett tips med SSK-anknytning, Jhonas Enroth har nu förlängt kontraktet med Buffalo.

  • Staffan
  • 2011-07-21

Sådär ja. Kan vi bara byta pajasen Månsson mot nån tuff spelare så ser det riktigt bra ut.

Att Putte försvinner och ersätts med en mer fysisk spelare tar jag för givet men kan man även få in ytterligare en tung forward på Månssons plats så vore det grymt !

  • gaspedal
  • 2011-07-22

Victor du e kung,får se snart om mrmadhawk blir sotis.

  • Holmis
  • 2011-07-22

Staffan



Varför skall vi byta bort Månsson???? Han kommer vara en riktigt bra allsvensk spelare!!!!!!!!!!



Härligt jobb du gör med bloggen Victor!!!!

Bra jobbat Victor!

Keep up the good work!

Skriv en kommentar