Intervju med nyförvärvet Rasmus Sundgren

  • 2011-11-28
Rasmus Sundgren som värvades till SSK:s J20-lag så sent som igår har jag nu tagit kontakt med och ställt några frågor till. Rasmus är glad över att ha kommit till SSK dels för att han har kommit närmare sin familj men framförallt blir det en nysatsning i hans hockeykarriär. Han hoppas på mer speltid än vad han senast fick i HV71:s J20-lag.



Varför blev det just SSK, kan du berätta lite?


Jag kände att jag behövde en ny miljö och eftersom min familj bor i Huddinge så var det även nära hem, jag visste även att Södertälje är en bra förening och hade kontakt med dem.

Du spelade tidigare för HV71, hur var det med speltiden där och förtroendet från tränarna?


Jag kände att jag inte fick den speltiden jag behövde för att utvecklas som jag ville, det var väldigt viktigt för mig eftersom det är mitt näst sista år som junior. Jag och min tränare hade inte riktigt samma tankar angående hockey men det är sådant som händer ibland.

Du har spelat för U16-landslaget, hur tycker du det gick?


Det gick väldigt bra, jag gjorde till och med mål i min första landskamp vilket var oerhört kul!


Kan du berätta om dig själv som människa och som ishockeyspelare?


Som människa är jag väl rätt glad, uttåtriktad och positiv, har inte svårt att bjuda på mig själv
Som hockeyspelare brukar jag bidra med bra stämning och lätta på stämningen, men kan även ibland vara rätt aktiv i båset och skrika och ha mig.


Vad har du för mål med den här säsongen i SSK?


Att få mycket istid och att utvecklas resten av säsongen och bygga upp en bra känsla för framtiden, sedan vill jag bidra med det jag kan till laget och att vi går till topp 10 är målet fram till jul!


Vad vet du om SSK och om staden Södertälje?


Inte så mycket faktiskt, Södertälje som klubb vet jag inte speciellt mycket om men det jag vet är väl att de alltid varit ett bra allsvenskt lag på senare tid och har varit i Elitserien större delen av 2000-talet. Södertälje som stad vet jag inget alls om mer än att Tom Tits ligger där och Hockeymonkey har man varit många gånger som liten!


Vad ser du för chanser till att slå dig in i A-laget redan den här säsongen?


Det har jag ingen aning om och det är inget jag räknar med, det enda jag vill nu är att spela hockey och utvecklas, om det blir relevant hade det varit väldigt roligt!

Hur ser din spelstil ut?

Jag anser mig själv vara en offensiv spelande back som har bra och snabba passningar, är ingen raket på rören och inte så stor.

Känner du några spelare i SSK sedan tidigare?


- Ja! Gurra som kom nyss känner jag, även Algeman känner jag sedan tidigare. Men de flesta har man mött många gånger genom åren.
Dela

Kommentarer

  • Ove Sundberg
  • 2011-11-28

Skulle vilja se en intervju med Björklund också vore riktigt kul!Kul att läsa här på Allt om ssk! (:

Det går kanske att ordna. Ska försöka med det. Kul att du gillar bloggen!

Skriv en kommentar