Klacken värd mer än någonsin

  • 2011-09-30
Jag såg att Klimpen på sskoveralltalltid-bloggen hade skrivit att klacken/publiken betyder mer än någonsin. Och där kan jag inte annat än att hålla med så jag väljer också att ta upp det nu.

Jag tror att klacken är mer värd när laget är ungt. Lite äldre spelare har redan varit med om bra tryck i arenor och blir troligen inte lika laddade som yngre killar. Givetvis blir alla laddade när den allt som ofta högljudda klacken drar igång i Templet men jag menar att i de yngre killarna finns det så mycket mer att hämta om publiken på läktaren visar sitt stöd.

Jag vet ju själv hur det skulle vara. Jag är 18 år gammal, jämnåriga med några spelare och skulle jag få äran att spela med SSK:s A-lag och dessutom få höra klacken elda på skulle man bli tokladdad till 110 procent. Det blir som en jäkla energikick.

Jag har också pratat med en del i min ålder i SSK:s A-lag och alla säger att klacken betyder så oerhört mycket.

Utan klacken hade SSK aldrig haft nio poäng idag i serien. Det är bara att se i första matchen mot Altmuna. Där bar SSK-klacken laget till seger. Vi på läktaren var väldigt delaktiga i att vi tog den segern, tror jag.

Så kom och se SSK imorgon mot Borås! Köp matchbiljett här på bloggen. Du ser det i en flik ovanför här. Vi syns där imorgon!
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar