Emil Lundberg förlänger med SSK!

  • 2012-02-28
Idag på eftermiddagen kom beskedet från SSK att man har kommit överens om en förlängning med 18-åringen Emil Lundberg. Han skrev på ett kontrakt som är 1+1 år långt.

Jag blev riktigt glad när jag fick reda på det här. Emil Lundberg är fostrad i SSK och har ett hjärta för klubben. Han har också utvecklats enormt mycket under säsongen. I början av säsongen var inte Lundberg något speciellt men hans utveckling har pekat rakt uppåt och är nu en av de ledande spelarna i SSK trots sin unga ålder.

Det här är en perfekt spelare att bygga ett lag kring. En nyckelspelare med andra ord. Om jag ska vara helt ärligt trodde jag inte att Emil Lundberg skulle förlänga med SSK. Jag trodde det skulle finnas elitserieklubbar som var med och högg på honom, och det kanske det var, men Emil valde SSK och det känns rätt. Han är bara 18 år gammal och en eller två säsonger till i SSK skadar verkligen inte.

Jag ser fram emot och se han nästa säsong. Förmodligen kommer han bara fortsätta att växa. Lyckas Nygårds förlänga med fler unga spelare som utvecklats under säsongen kan det bli riktigt roligt nästa säsong.

Bra jobb av Nygårds.
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar