J20: Algeman om fortsättningsserien

  • 2012-01-04
Jag tar tempen hos J20:s målvakt Filip Algeman inför fortsättningsserien som drar igång på lördag. Vad har SSK för chanser egentligen och vem vinner skytteligan i SSK? Filip Algeman svarar.

På lördag drar serien igång, va?

- Ja, precis. Hemma mot Djurgården!

Filip Algeman åkte för ett tag sedan på en hjärnskakning som höll han borta från isen ett tag. Men nu ska han vara helt återställd.

Och du mår bra nu med tanke på din hjärnskakning du hade tidigare?

- Nu är jag helt återställd. Jag gick på is precis innan nyår så det känns bra nu.

Hur känns det att dra igång med fortsättningsserien?

- Det kommer bli riktigt tufft för oss. Vi är underdogs precis som i den förra serien men det passar oss bra. Vi har satt upp ett mål och det är att komma topp fem i den här serien.

Det var som Anton Svanström sa innan. "Vi har inga stjärnor i laget men vi jobbar som ett lag". Håller du med?

- Det håller jag med om. Men självklart har vi många skickliga hockeyspelare men vi vinner matcher mycket på grund av vårat hårda jobb.

Vilka håller du som favoriter i serien?


- Jag har ingen vidare koll på lagen som kommer från norr men jag tror att Frölunda och Modo kommer göra upp om det.

Vem tror du i SSK smäller in mest mål i serien?

- Svår fråga. Men Patrik Karlkvist brukar väl göra en hel del mål. Men jag är bara nöjd där bak om det blir mål.

Är det du som är den utsedda första-målvakten under fortsättningsserien?

- Nej, verkligen inte! Det är hårt jobb som gäller varje träning och det där är alltid en konkurrens situation. Den som är hetast för dagen vaktar kassen.

Är det hård träning nu som gäller fram till lördag?

- Det har varit riktigt hård träning under julen och nyår och idag hade vi dubbla pass. Men ju närmare seriestarten vi kommer desto lugnare blir det på träningen. I slutet slipar vi bara på smådetaljer.


Bloggen tackar Filip Algeman att han ställde upp på intervjun!

Första matchen spelas hemma i Scaniarinken med start 13:40 mot Djurgården.
Dela

Kommentarer

  • Anonym
  • 2012-01-04

Hur långt är den här killen från vårat a-lag ?

Skriv en kommentar