Rödhökarna håller andan!

  • 2012-01-31
Cirkusen i Malmö Redhawks fortsätter. Tidigare idag skrev Kvällsposten att Stenbeck hotar att lämna Malmö. Stenbeck som skulle pumpa in cirka 70 miljoner i Malmö under tre säsonger. Det hela har bara slutat med ett stort fiasko och Stenbeck hotar nu med att lämna Malmö. Det skulle vara förödande för Malmö om detta skulle ske. Jag har ingen vidare koll med det här och kontrakt men vad jag vet så har Stenbeck skrivit ett tre årskontrakt med Malmö och är helt enkelt bunden till det i tre år.

Men jag tror trots kontraktet att möjligheten för Stenbeck kommer finnas. Det är svårt att veta hur allt det här går till men att han bara lämnar tror jag knappast och att Malmö står där utan pengar till spelarna. Ska han lämna Malmö så måste han nog betala en typ av avgift för att kunna lösa sig ur avtalet med Malmö Redhawks.

Det här är en otrolig cirkus. Får Stenbeck som han vill, det vill säga att lämnar Malmö, tror jag Malmö kommer få det jäkligt svårt. En konkurs är inte omöjlig. Det kan som sagt bli förödande för Malmö. Ett annat alternativ är att det blir spelarflykt och Malmö får starta från noll med en "vanlig" budget nästa säsong.

Då tänker jag direkt på Robert Carlsson. Jag skulle inte alls bli förvånad om vi fick se Robban i SSK nästa säsong. För vi alla vet att han vill hem till Södertälje. Det är hans hem, det är där han hör hemma! Han ska spela med oss. Han är som gjord för att spela för SSK. Resten av spelarna kan stanna i Skåne. Så är det bara.

---

Jag tycker synd om supportrar som Johan Svensson till exempel. Han bloggar på MrMadhawk och lägger hela sin själ på Malmö. Åker Sverige runt för att följa Malmö. Ger aldrig upp. Men han får ingen valuta för alla pengar han lägger ner på Malmö. All cred till honom för det stora jobb han lägger på en förening som bara har en ledning fullt med inkompetenta ledare.

---

I Södertälje glädjer sig många med cirkusen i Malmö. Likaså jag. Kan man göra annat? Det svider Malmö-supportrar. Ska tillägga att jag har absolut ingenting emot er Malmö-supportrar men er klubb är bara som ett stort - skämt.
Dela

Kommentarer

Ahhh....du är så härligt ödmjuk Vicke!

Skriv en kommentar