Två backar och en forward

  • 2012-06-28
SSK har inte värvat klart. Det återstår några platser i truppen och när jag pratade med sportchefen Per Nygårds senast sade han att det ska in tre nya backar samt en till två forwards. Och en back har vi fått in sedan dess. Mike Bergin, en stor kanadensisk back men som inte kommer räknas in som en icke-EU spelare eftersom han har ordnat ett brittiskt pass.

Det ska bli mycket intressant och se vad Nygårds hittar. På backsidan ska det in två spelare till och vi är snart in i juli-månad så jag tror inte det kommer dröja speciellt länge till innan SSK presenterar nya backar.

Forwardsplatsen vill jag att Robert Carlsson ska ha. Har tjatat länge om Robert Carlsson men har inte Nygge något riktigt stort på gång där ser inte jag någon anledning att inte ta hit Robban. För tar vi tillbaka Robert Carlsson vet vi vad vi får. Men jag hoppas och tror han står där i SSK-dressen till slut. Har sedan tre månader tillbaka trott att Robban spelar för oss nästa säsong och jag står fast vid det men ju längre tiden går desto mer talar det för att vi inte ser honom i SSK.

Annars verkar det ganska tyst på värvningsfronten just nu. Inga rykten just nu men det kanske kommer.

/Victor
Dela

Kommentarer

  • alex
  • 2012-06-28

kom igen nu nygge prata iallafall med robban ni kan säkert komma över ett bra pris

  • jesper
  • 2012-06-28

ska han spela i sport så ska han spela gratis!

  • Moleman
  • 2012-06-28

Vill gärna ha en intervju med Robban, en intervju med Mattias Carlsson och en med Nygårds. Tack på förhand!

  • Jonas
  • 2012-06-28

Moleman> Vad ska Victor fråga då? Jag tror inte det finns så mycket info att hämta genom att intervjua de där tre du nämnde. Eller, vad vet jag! Frågor som_ Kommer du till SSK Robban? Då kommer han bara svara, kan tyvärr inte uttala mig om det. ungefär så. Tror jag!

  • Senap
  • 2012-06-29

Svar till Jesper:

Och du ska i så fall betala dubbel entre, pucko!

  • Anders.
  • 2012-06-30

Saumelsson klar för ssk inom kort. Säkra källor!



Han fick inte det kontraktet han ville ha av Florida. Min närmsta polare har kontakten med Samme varje dag och enligt deras sista snack så sa Samme att förhandlingarna går inge vidare och att både frugan & barnen vill flytta hem till Sverige. Säger också att hans och Nygårds relation är utmärkt och att ssk är ända alternativet i Sverige.

  • Cleo
  • 2012-07-01

Robban kommer inte spela i SSK. Han har aldrig varit aktuell. Just av den anledningen du skriver Victor. Vi vet vad vi får..

Helenius krökarpolare kan festa vidare i Malmö, våra unga killar behöver ingen som surar i omklädningsrummet och festar varje helg.



Ingen djävla Robban hit, då raserar ni den satsning som påbörjats.



De som vill ha hit Robban vet inte mycket om honom!!!

Skriv en kommentar