Kvalserien när den är som bäst

  • 2012-03-31
Fyra lag kämpar om en plats. Allt kan fortfarande hända men Rögle har ett ordentligt grepp om andraplatsen och ikväll kan Rögle ta ytterligare ett steg mot elitserien. I Lindab Arena möter de Karlskoga, det kommer bli en tuff match men jag skulle bli förvånad om inte Rögle vann den här matchen. Trots att Rögle kom sämre till i allsvenskan än Karlskoga så är det Rögle som är favoriterna i matchen. Jag tror på Rögle-vinst efter ordinarie tid.

Men nu till den matchen jag tror de flesta riktar sina blickar mot, Leksand mot Djurgården i Tegera Arena. Det kommer förmodligen bli en helt avgörande match lagen emellan. Vinner Leksand så är det kört för Djurgården, vinner Djurgården så är det kört för Leksand. Den här matchen kommer också att visas på Viasat Hockey. Det här är en otroligt svårtippad match. Det kan bli vad som helst.

Sedan möts Örebro och Timrå och det är en ganska ointressant match. Timrå är redan så gott som klara för elitserien, jag vet att allt kan hända i hockey men att Timrå tappar sin elitserieplats finns inte på kartan. Och Örebro är redan avsågade i kvalserien. En ganska så sval match. Men jag tror Timrå vinner.

Rögle-Karlskoga (Visas på S24.se)
Örebro-Timrå (Visas på Viasat Sport)
Leksand-Djurgården (Viasat Hockey)

Nedsläpp 16.00.

---

Låt helvete-serien fortsätta. Jag är inte ett dugg nervös. Bara att luta sig tillbaka och njuta av kvalserien när den är som bäst.
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar