Robban: "Självklart vill jag tillbaka"

  • 2012-05-12
Har ju lovat er läsare att jag skulle fixa en intervju med Robert Carlsson och nu blev det tillfälle och han svara när jag ringde. Tyvärr kunde han inte säga så mycket. Men jag skriver ner konversationen vi hade så får ni tolka det som ni vill.

Robban, det alla undrar är om du blir kvar i Malmö eller om du lämnar?


- Alltså, tyvärr kan jag faktiskt inte säga så mycket. Jag vet inte hur det kommer bli här i Malmö. Jag har ju ett år kvar på mitt kontrakt här i Malmö och just nu är det rekonstruktion så just nu vet jag ingenting om vad som kommer hända. Vi får vänta och se.

Många vill ha tillbaka dig till SSK, kan det bli en återkomst?

- Jag har ett år kvar på mitt kontrakt med Malmö sen får vi se.

Ok, men du vill tillbaka. Det vet jag ju.

- Ja, det är självklart jag vill tillbaka. SSK ligger mig närmast hjärtat. Men tyvärr kan jag inte säga så mycket till dig, jag vet att jag är tråkig fast så är det bara.

Är SSK intresserade av dig?

- Just nu är jag under avtal med Malmö så då är det inga klubbar som är intresserade. Jag är ju under kontrakt med Malmö.

Som ni ser, han vill inte säga någonting. Och det förstår man. Är man under kontrakt med ett lag så är det sällan spelare säger att man vill lämna och byta klubb. Med respekt till alla inblandade.

Men Robban var schysst som alltid. Gav mig de svar han kunde ge. Sedan sa han om han blir tvungen att lämna eller att möjligheten att lämna Malmö dyker upp kan allting alltid hända. Då kan det bli spel i SSK. Men just nu vet han ingenting om vad som kommer hända. Det är en rekonstruktion i Malmö och sen får vi se var som händer...typ så bara.

---

Ha en skön kväll nu alla!
Dela

Kommentarer

  • Adrian
  • 2012-05-12

Han kommer komma tillbaka. Det är jätte många som sagt det till mig! Arbetskamrater m.m. Robban är Mr.SSK. och hör hemma i vår förening. Sedan ni som inte vill ha tillbaka honom, ni kan inte vara på riktigt. En gång SSKare alltid SSKare!



du är välkommen Robban

  • Erkki
  • 2012-05-12

Bra jobb att få till en intervju med Robban! Tycker det känns som att vi snart kommer få se Robban S-märkt i en ishall nära dig. Inte mig emot.

  • Gösse
  • 2012-05-12

Jag fattar om ssk ligger Robban närmast om hjärtat.

Men tror och hoppas att han aldrig går tillbaka till den klubb där fansen har kastat så mycket skit på han. För ssk fansen har betett sig som svin mot Robban.

Erkki: Det gäller att jaga! Sedan får man svar till slut. ;)

  • kent40
  • 2012-05-12

nej ett nytt ssk skall inte innehålla robban tack för allt robban o lycka till men vi har något nytt o stort på gång och det inkluderar inte gammla sskare som skall spela på gammla meriter så fullfölj ditt kontrakt med malmö nu.

  • b2
  • 2012-05-12

Gösse svälj gröten och lär dig prata.

  • Adrian
  • 2012-05-12

Gösse... men dom som kasta skit på Robban är bara en liten klick av alla SSK-fans. Det förstår ju alla. Sen tror du nog fel, han kommer avsluta sin karriär i Tälje. Förhoppningsvis!

  • Matte 56
  • 2012-05-12

Gärna Robban tillbaka men bara som vinge inte center

  • kent40
  • 2012-05-12

varför tog du bort min komentar den var inte elak eller förtala någon det var min åsikt,



svara nu !!!!!

  • kent40
  • 2012-05-12

sorry såg fel :)

  • kent40
  • 2012-05-12

han kan väl stå på stolen i klacken om han e en sådan fanatisk sskare :)

Robban behåller vi mer än gärna. Han var en av de få som var värd sin lön förra säsongen.

  • Staffe
  • 2012-05-12

ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz

  • Laka
  • 2012-05-12

Det är klart som fan att vill Robban komma tillbaka och möjligheten öppnar sig så är han välkommen

Skriv en kommentar