Fredric Andersson på väg bort från Modo

  • 2011-11-05
Nu startar ett hett rykte upp igen. Jag har en källa som säger att Fredric Andersson kommer lämna Modo med ungefär en 70-80 procent chans.

Det är oklart varför. Jag vill inte gå in och spekulera i vad som kan ha hänt men jag tror det rör sig om det sociala i laget. För så dålig har han inte varit på isen. Jag skulle förhoppningsvis få reda på mer under dagen eller kvällen om vad som kan ha hänt, vi får se.
Fredric Andersson är en center. En bra sådan också. Han var, enligt mig, den bästa centern förra säsongen i SSK och har utvecklat sig enormt som hockeyspelare bara de två senaste åren.

Källan berättar för mig att om Andersson lämnar Modo finns det en bra chans att han kan komma och spela i SSK. Fredric Andersson är exakt den typen av spelare vi söker efter i nuläget. Om han kommer till SSK kommer förmodligen alla Fansens Lirare-pengar gå till honom.

Ska bli spännande och se hur det här utvecklar sig. Nygårds kanske inte ens behöver bry sig om att åka bort till Nordamerika när han istället kan ta tillbaka Fredde Andersson som är en spelare med ett stort SSK-hjärta.

Ja, och sedan finns alltid Malmö SK där i bakgrunden. Fast det känns som om de inte kommer värva mer spelare. Bara kolla hur det gick igår för de. Man måste få laget att fungera tillsammans och då kan man inte bara köpa in nya spelare hela tiden.

Jag skulle absolut inte tacka nej till den här värvningen! Vi får hoppas på det bästa.

Dela

Kommentarer

  • Ante Ahl
  • 2011-11-05

Skulle med lätthet dra upp pluskan för yttligare en 500-hundring för att Fredde ska komma hem!

Kanske kanske skulle det få eventullt andra att vilja komma tillbaka (som vi vill ha)

  • Magnus
  • 2011-11-05

Fredde = en drömvärvning

  • Perra
  • 2011-11-05

självklart ytterligare en 500-ing för den kille ...! Håller tummarna!

  • Matte
  • 2011-11-05

Lätt en 500-ring för mej med till Fredde !!!

  • Zack
  • 2011-11-05

Fredde är inte påväg någonstans.

Iaf Enligt han själv och något annat kan man ju inte säga!

  • Perra
  • 2011-11-06

hmm, ska bli spännande att syna din källa ...!

  • Anonym
  • 2012-03-18

U got right :)

Skriv en kommentar