SSK bör vara intresserade av Saviano

  • 2011-10-30
Så här skriver Sportbladet:

Saviano var poängkung i allsvenskan men har inte alls varit framträdande i elitserien. Nu vill Växjö dumpa Svaiano för att göra plats åt Toni Koivisto.


***

När jag läste det kom tankarna omedelbart om den här mannen skulle vara en spelare för SSK. Personligen tror jag att Steve Saviano skulle platsa in i det Nya SSK mycket bra med tanke på hur snabb han är på skridskorna. Han är även teknisk och dribblade bort våra förra backar (läs Seikola, Seppänen och de andra finnarna) i kvalserien.

Det är utan tvekan en riktigt bra hockeyspelare.

Johan Strömwall har så klart koll, jag frågade Strömwall nu ikväll och han visste om att Saviano var på väg bort från Växjö.

- Ja, jag såg också att han var på väg bort från Växjö. Vi får se. Vi har koll på marknaden och utvärderar varje möjlighet.

Det svaret av Strömwall säger väl typ...ingenting. Men jag tror, eller SSK bör i alla fall vara intresserade av den här snipern. Han är dock ingen center men tack vare Fansens Lirare-pengarna så ska möjligheten finnas att värva in två spelare till så det är bara att hoppas på det bästa.



Jag tror inget allsvenskt lag skulle tacka nej till Saviano. I elitserien håller han dock inte vilket vi har sett tydligt i Växjö, han har endast gjort två poäng på 16 matcher. Förra säsongen i Växjö (I allsvenskan) gjorde han betydligt mer poäng och var uppe och nosade på 50 poäng.

Dela

Kommentarer

  • Jörgen
  • 2011-10-30

Ja han e riktigt bra, synd att det inte lossnat i ES för honom. Bara inte Södertälje Syd också e intresserade av honom då vet vi vem han väljer.....................................

  • Jasse. N
  • 2011-10-31

Victor din lille drömmare!



Självklart har inte SSK råd med Saviano + en till. Jag tvivlar faktiskt starkt på att dem ens har råd att ta över Savianos kontrakt från Växjö. Så vakna upp till verkligheten! :)

Skriv en kommentar