Fredric Andersson inte nöjd med speltiden

  • 2012-04-03
Som rubriken lyder så var inte Fredric Andersson nöjd med speltiden som han fick i Modo förra säsongen men å andra sidan kanske inte det vara någon större nyhet. Men jag ringde Fredde och snackade lite men han var väldigt tyst om sin framtid. Kunde inte alls säga mycket utan hänvisade mest till sin agent.

Du ryktas vara på väg bort ifrån Modo, vad har du att säga om det?


- (Tystnad) ...Alltså, jag är inte nöjd med speltiden jag fick i Modo och jag ville självklart spela mer men om jag ryktas därifrån eller inte kan jag tyvärr inte säga. Det får du ta med min agent.


Hur tycker du det gick för dig i Modo den här säsongen?


- Lagmässigt gick det ju bra. Vi tog oss till slutspelet som var vårat mål så på så sätt var det bra. Men för egen del kunde det gått bättre. Mer speltid som jag sa bland annat.

Finns det något intresse från SSK:s sida?

- (Tystnad)... Jag kan inte svara på det. Det där får du ta med min agent.


Ok, men om vi säger så här: Är du intresserade av att komma tillbaka?

- Jag har kontrakt med Modo fortfarande och det är allt jag vet just nu. Men jag kan inte säga om något kommer hända eller inte hända. Men händer det något, att jag bryter med Modo, så kommer det komma upp inom en ganska snar framtid, en vecka eller så.

Som ni ser. Inte lätt att få någon info ur honom. Jag försökte men han ville inte snacka så mycket om det. Vilket delvis är förståeligt eftersom han sitter med kontrakt med Modo för tillfället.

Jag fick dock känslan när jag pratade med honom att han kommer flytta på sig men det är bara en känsla jag fick. Har även haft andra källor som säger att han vill bryta med Modo. Vi får se :=)
Dela

Kommentarer

  • Modoit
  • 2012-04-03

Speltid förtjänar man. Började ganska bra i Modo men sen blev det mest mellanmjölk. Okej defensivt men ingen kreativitet framåt.



Potential att bli bra men kräver att man satsar ordentligt på honom och med mer speltid. Lyckades dock inte kriga till sig en sådan plats, var många fler som visade mer.



Skön kille ändå så hoppas det går bra för honom oavsett klubb framöver.

  • Danne
  • 2012-04-03

finns väl egentligen ingen anledning för honom att avslöja ngt för en blogg...

  • emil
  • 2012-04-03

Danne<<< varför inte? sedan vet vi inte vad som sas mer mellan viktor och fredde.. viktor kanske vet mer men får inte skriva... bara en tanke, jag vet inte. men fredde andersson skulle vara en bra värvning, absolut



tack för den infon du gav oss iaf viktor

  • Danne
  • 2012-04-03

varför skulle han säga ngt om nånting som ingen har nånting med att göra innan nånting är klart?

  • Ante-
  • 2012-04-04

Eftersom Fredde nämner "en vecka" som tid för eventuellt byte av klubb så jobbar såklart agenten på att få loss honom.



I SSK hade han fått oceaner av istid och han är välkommen alla dagar i veckan.

  • Bigdan
  • 2012-04-04

En uppgradering från Julle absolut sedan Nyllet som första så skulle det se fint ut.

  • Ante-
  • 2012-04-04

En 40-årig Nyllet som tappat skridskoskäret för 5 år sedan com inte färgade överhuvudtaget i Österrike som förstecenter??



1 April har redan varit grabben.

Skriv en kommentar