Seger i Enköping

  • 2012-08-29
Första träningsmatchen jag såg på plats den här säsongen och det kunde inte ha slutat bättre. För SSK tog sina första vinst på försäsongen och sände en positiv signal till alla SSK-supportrar. Som jag tidigare har skrivit på bloggen så tycker inte jag i alla fall att man ska såga eller hylla laget för stort under försäsongen. Men det var så klart en del som var positivt i spelet idag, så klart.
 
*Om vi börjar med det vi hade där längst bak. Anton Forsberg. Han gjorde en bra match och imponerade på mig. Under den första perioden tyckte jag dock att han kändes lite osäker, han var inte trygg i målet. Det var många puckar som studsade ifrån honom och han var inte riktigt vän med pucken. Däremot i andra och tredje perioden höjde han sig rejält och spelade precis som en JVM-vinnare ska spela. Han stod för många bra räddningar i matchen trots att försvaret stundtals var bedrövligt. Det var Anton Forsberg som räddade oss idag. Utan hans spel idag hade vi aldrig vunnit.
 
* Vi fortsätter med det positiva. Anfallet ser bra ut. Idag kändes det som man körde på bra. Man hade bra fart under rören, framförallt i mittenperioden där man öste på för fullt och vissa stunder fick inte Västerås ens låna pucken. Robert Carlsson var lika mycket kung på isen idag som när han presenterades på ispremiären. Robban bjöd även på några härliga tacklingar. Fredric Andersson också bra. Likaså Johan Andersson. Fleury har inte fått det att lossna än men jag lovar, det är bara en tidsfråga. Han hade många fina finter idag i Bachohallen men tyvärr lyckades han inte med att ta det hela vägen i mål. Fleury är en spelare vi kommer få stor nytta av. Han kommer ösa in poäng. Det tror jag absolut. Många forwards var bra i matchen och nu börjar man se lite riktigt matchtempo!
 
* Det negativa. Ja, vad gissnar ni på? FÖRSVARET! Det är den stora negativa punkten jag kommer ta upp i den här texten. Nu vill jag inte låta allt för bitter men stundtals såg det bedrövligt ut. Man kladdade med puck och när man väl hade pucken i egen zon stressade man bort den till en Västerås-spelare. Allt i försvaret var ju inte negativt, jag gillar det jag ser av Mike Bergin, han känns hästlängder bättre än Kurt Davis. Även Robin Press gjorde en bra match, han fick ju även måla. Det är tyvärr för mycket slarv i försvaret! Det är något vi måste få i ordning på innan serien drar igång. 
 
Det är allt jag har att skriva nu. Bara en träningsmatch men så klart skönt med seger. Nästa match spelas i Uppsala mot Almtuna och även den matchen kommer jag förmodligen se på plats. Så då får vi se om de kan göra en lika bra match igen. 
 
 
 
 
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar