Träningsmatch nr 5: Altmuna - SSK

  • 2012-08-30
Då är det match igen. Imorgon åker SSK upp till Uppsala för att möta Almtuna som tippas väldigt långt ner i tabellen av många "experter" och andra tyckare. Och jag håller också med. Almtuna har, om man ser till pappret, inte en realistisk chans att nå play off. Men det roliga är att det är hockey och det är en allt bra konstig sport ibland. Skrällar har vi sett förut. Jag får se imorgon om jag ändrar min uppfattning om Almtuna.
 
Ni vet hur det gick det senast mot Västerås. Om inte är det bara att läsa det förra inlägget på bloggen. Nu är det ny match och nya förutsättningar. Allt kan hända som vanligt och det är det som är så förbannat spännande! :) Vad får vi se imorgon? Kommer Sebastian Idoff spika igen kassen och verkligen visa vilket monsterkliv han tagit i sin utveckling sedan han kom till SSK. Ska Damien Fleurys första mål komma? Ska Fredde Andersson fortsätta göra mål och kommer Robban Carlsson visa att han är den där ledande spelaren på isen som han var mot Västerås?
 
Frågorna är många. Vi kommer förhoppningsvis ha svar på de alla frågorna imorgon runt 21-tiden.
 
Spelare som saknas inför morgondagens match: Jacob Dahlström, Mattias Carlsson och Fredrik Sonntag.
Annars mönstrar SSK fullt lag.
 
Inte så mycket mer att skriva. Jag kommer vara på plats i Gränbyhallen. Rapporter kommer som vanligt på Twitter @alltomssk och skriver kanske lite på Facebook-sidan i periodpauserna. Så följ mig på Twitter och gilla Facebook-sidan så syns vi där.
Dela

Kommentarer

Skriv en kommentar