Gustav Björklund: "Du är äldre än min farsa, sa jag"

  • 2012-05-22
Tog och gjorde en intervju med Gustav Björklund som alltid tycker det är kul och ställer alltid upp på intervjuer.

Ni gick på is redan förra veckan, hur kändes det? Jag menar...ni hann ju knappt avsluta säsongen 11/12 innan ni gick på is igen!

- Jag tyckte det var hur kul som helst! Eftersom jag har varit skadad så var det skönt att gå på is tidigt och sedan så är det ju det jag älskar allra mest. Sedan har jag varit lite ringsrostig men som sagt, det var bara kul! Och jag var väl inte den enda som var ringrostig, gick inte så bra på träningen. ;)

Jag mötte Strömwall igår när jag var på väg till lunchen, vi slängde några ord med varandra. Hur tycker du han är som person och tränare i laget? Min känsla är att han är rak men ändå rättvis!

- Ja, jag gillar Johan Strömwall väldigt mycket och jag håller med i det du säger, han är rak och rättvis. Sedan så är han väldigt proffsig i allt han gör! Han har hjälpt mig väldigt mycket, inte bara på isen utan också utanför isen.

Vilket nyförvärv är det bästa SSK har gjort inför kommande säsong? Du känner Damien Fleury vet jag...

- Oj, det var en svår fråga. Vi har ju värvat riktigt bra spelare framåt och bakåt men jag tror den bästa värvningen måste vara Fredric Andersson, han verkar vara en riktigt bra två-vägsspelare och det är jävligt viktigt att ha i ett lag. Som du säger så känner jag Damien Fleury sedan tidigare och där har vi fått en skarp målskytt och han måste ha någon i sin kedja som kan spela fram puckarna till honom. Då kan det bli många mål för Fleury.

SSK siktar mot elitserien, vad tror du om möjligheterna till avancemang nästa säsong?

- Jag tror möjligheten är stor! Det gäller att vi är med i början av serien så man inte hängs efter direkt. Jag tycker SSK tillhör finrummet, vi har en fin arena, bra publik. Det var ett tag sedan SSK senast vann SM-guld och jag tycker det är dags att SSK vinner igen. Det skulle vara otroligt kul att få vara med och spela upp SSK till elitserien!

Du hade en dispyt med Robert Carlsson förra säsongen i mötet med Malmö, haha, vad var det du sa nu igen?

- Haha! Nej men Robban fick in sitt finger i mitt öga när han tröck upp handsken och då slant det för mig, jag sa väl typ, du är äldre än min farsa. Lite onödigt men jag blev sur när jag fick hans finger i mitt öga.

Om Robban kommer till SSK, då är allt förlåtet va...

- Haha, ja jag skulle be om ursäkt och säga att det var i stridens hetta för det är en bra spelare vi snackar om!

Det har kommit en hel del bra spelare, framförallt in på forwards-sidan. Konkurrensen ökar, vad tycker Strömwall och Sörensen om dig?

- Ja, de säger väl att man ska förtjäna sin plats. De vill att jag ska spela framåt och våga hålla i pucken och så. Sedan försöka hitta bra passningar för det gillar jag och är bra på.


Foto: Richard Himberg

---

Fler intervjuer? Skriv önskemål om vilken spelare du vill att vi ska intervjua här på bloggen.

/Victor
Dela

Kommentarer

  • Topper Harley
  • 2012-05-22

Bra jobb Victor.

Lagom intervju med bra frågor.



Jag tyckte Knugen skulle intervjua Strudsen så se det som en utmaning :)



Lagbyggets viktigaste pusselbit.

  • Moleman
  • 2012-05-22

Fler spelare att intervjua? Hoppas det är ok med spelare som inte är signade (än) av SSK. Vore mycket intressant at höra vad dessa spelare tror om klubbadress för nästa säsong.



-Strudwick

-Robban Carlsson

-Rok Ticar

-Josh Soares

-Matte Carlsson

  • alex
  • 2012-05-22

det här var bra intervju.. kanske du kan ta.



Matte Carlsson

Sebastian Idoff

Viktor lööv

Tony Lagerström

Emil Lundberg

  • Jocke
  • 2012-05-22

Bra intervju. Nästa "offer" tycker jag ska vara Nygårds.

  • johan s
  • 2012-05-22

Diggar Björklund sten hårt!garanterat topp 5 i internapoängligan i år tippar jag,bra intervjuv victor!nästa hoppas jag på strömwall/nygårds!

  • Peter
  • 2012-05-22

Skulle bli jättetacksam om du kunde få till en lååång intervju med mr. Nygårds om läget.



Skulle vilja veta hur många till som ska in i laget. Det sas att en spets till skulle in men sen sparkades Sabolic så det borde väl innebära att två till ska in framåt nu då?



Givetvis intressant att också höra hur många backar till som ska in. Har hört oroväckande kommentarer om att endast två till ska in. Det innebär att vi stannar på sju backar vilket i sin tur innebär att vi har precis minimum antal. Vad händer om (när) någon blir skadad.



Tack på förhand!

Peter



  • emil
  • 2012-05-22

Moleman> Robert carlsson har viktor redan intervjuat

Skriv en kommentar