Karlkvist: "Var väl dum som inte frågade"

  • 2012-05-25
Patrik Karlkvist känner ni flesta till. I alla fall ni som har någorlunda koll på Södertäljes J20-lag. Många supportrar ville att Patrik "Packe" Karlkvist skulle få en chans i SSK:s A-lag under förra säsongen men det fick han aldrig och nu har han lämnat Sportklubben för spel i division 1-laget Västervik. Poängmässigt gjorde Patrik Karlkvist en fin säsong med sina 36 poäng på 52 matcher. Många lyfte nog ögonbrynen för framförallt hans straffar samt den tekniska kompetensen han besitter. Lite artisteri-stuk över det.

Jag ville veta mer om Patrik Karlkvist och tog kontakt med honom och ställde lite frågor som förhoppningsvis ni läsare tycker är intressant.

Det blir spel i Västervik för dig nästa säsong. Varför valde du att flytta dit?

- Västervik visade intresse för mig och det kändes intressant. Jag ville komma iväg och spela bättre division 1-hockey. Det kommer bli en sjukt rolig utmaning för mig!

Många ville se dig i SSK:s A-lag, kom det någon förklaring till varför du inte fick chansen i A-laget?

- Nej, det fick jag aldrig.

De sa ingenting? Skulle du stannat kvar i SSK om du hade fått chansen i A-laget?

- Nej, dom sa ingenting till mig och jag var väl dum som inte frågade heller. Det hade väl förmodligen med min fart att göra. De tyckte väl jag var lite långsam, haha. Allsvenskan är ju ett delmål jag har så jag hade nog kunnat stanna i SSK om jag hade fått chansen.

Skulle du kunna tänka dig att komma tillbaka till SSK någon gång i framtiden?

- Ja, aboslut skulle jag kunna tänka mig det.


Vad tycker du om SSK som klubb? Du gjorde en bra säsong i J20 (poängmässigt i alla fall). Tycker du det finns goda utvecklingsmöjligheter som junior i SSK?


- Jag tycker SSK är en riktigt bra klubb men jag tycker faktiskt SSK borde ge ännu fler juniorer chansen i A-laget. Några spelare i J20-laget förra säsongen skulle kunna klara av att vara med och spela någon match eller så i A-laget. Och min säsong var väl lite upp och ner tyvärr! Möjligheterna till att utvecklas i SSK är bra, jag har utvecklat mitt spel ganska mycket sedan jag kom till SSK så det är bra.


Vad har du för mål inför nästa säsong med Västervik?

- Det är att utvecklas som person och hockeyspelare sedan vill jag självklart vara med och hjälpa laget och bidra till att Västervik gör en bra säsong!


Lycka till Västervik "Packe"!

- Tack så mycket!


Foto: Richard Himberg

/Victor
Dela

Kommentarer

  • Jonas
  • 2012-05-25

Grym intervju återigen!

  • Anonym
  • 2012-05-25

Intressant:)

  • Thomas_S
  • 2012-05-25

Grym intevju. Måste erkänna att jag inte hade speciellt bra koll på Karlkvist, men han verkar ju vara en potentiell SSK:are (A-laget)

Västervik kommer att fostra honom bra.

Skriv en kommentar