Snack med Per Nygårds

  • 2012-05-23
Äntligen fick jag tag på Nygårds och han ställde snällt upp på frågorna jag hade. Han verkade riktigt nöjd med sina nyförvärv hittills och sedan ska det in fyra eller fem spelare till i truppen. Mer om det här i intervjun nedan.

Hur många spelare ska in i laget?

- Det är en till två forwards sedan vill jag ha in tre stycken backar också.

Kan vi förvänta oss något pling den närmsta tiden? Något på G?

- Näe, eller förvänta och förvänta. Det kan vi inte göra. Jag för många dialoger men vad vi kan förvänta oss vet jag inte utan det återstår och se.

Vad för slags backar letar du efter?

- Bra backar! Haha, nej men jag vill ha in kreativa backar. Lite som Strudwick är. Står det 3-2 till oss i slutet av en match så måste vi kunna ha backar inne på isen som är lugna och som kan spela ut.

Du vill ha mycket rutin på backsidan?

- Ja, precis. Det är viktigt att ha!

Forwards då?

- På forwardssidan söker vi snabba forwards som kan göra mål på ett modernt sätt...eller modernt är kanske fel ord att använda men vi hade ju stora problem med just målskyttet förra säsongen och det är något vi vill bli bättre på den kommande säsongen.

Är du nöjd med de nyförvärven du hittills har rott i hamn?

- Ja, det är jag! Börjar jag med Fredric Andersson så är det en spelare som kommer till jobbet varje dag och kör stenhårt vilket är viktigt att ha en sådan i laget, Johan Andersson är en mycket skicklig hockeyspelare med puck och det är en tävlingskille. Fleury är en duktig målskytt som vi fått in och målvakten Anton Forsberg är beredd på att träna mycket för att bli bättre.

Hur går det med Strudwick?

- Jag ska prata med honom idag!

Om du fick möjligheten att värva hit Robban Carlsson, skulle du göra det då?

- Alltså...det där är ju en hypotetisk fråga. Eftersom Robban är under avtal med Malmö kan vi ju inte värva honom men han har varit i SSK tidigare och gjort det mycket bra. Men just nu för jag ingen dialog med Malmö eftersom det fortfarande inte är klart vad som kommer ske där. Jag kan ta ett exempel, Fredric Andersson var under avtal med Modo men där visade Modo tydligt att man vill bli av med Fredric Andersson och då förde jag en dialog med Modo. Men med Malmö för jag ingen dialog just nu.

---


Foto: Scanpix

/Victor
Dela

Kommentarer

  • Bucky
  • 2012-05-23

Skönt att se att Robban inte är aktuell. Hade han varit aktuell hade jag tyckt det var jävligt jobbigt för att (a) han tillhör det förgångna och inte det som SSK ska sträva efter, (b) han gick till Malmö när vi åkte ut - vilket vem som helst kan göra på ålderns höst för att tjäna lite extra pengar men inget jag trodde om honom och (c) jag gillar honom som spelare skarpt, och därför hade det blivit blandade känslor om han varit aktuell.



Bra intervju förresten, det känns som att upplaga säsong 12/13 av SSK kommer bli något mycket spännande!

  • Mr.SSK
  • 2012-05-23

Bucky

Var står det att Robban inte är aktuell? Nygge sa bara att han inte för dialog med Malmö. Sen vad som sägs mellan Nygge och Robban vet vi inte och får nog inte veta heller. Lämnar Robban Malmö kommer Robban till SSK, har aldrig varit så säker på det. Allt tyder på det. Robban vill ju hit, han sa det till Victor i en intervju. Nygge gillar Robban. 1+1 är 2. Något mer?

  • Mr.SSK
  • 2012-05-23

Ska också sägas att intervjun var bra! Du övertygar Victor. Såg att en annan börjat skriva här. Spännande! Bloggen är absolut en blogg i toppklass. Kommenterar ytterst sällan men är inne varje dag och läser.

  • Anonym
  • 2012-05-23

Bra jobbat Victor

  • emil
  • 2012-05-23

Kunglig blogg!:)

  • Stone
  • 2012-05-23

Du har återigen med all tydlighet visat att du har den i särklass bästa SSK-bloggen. Alltid intressanta intervjuer med bra frågor.

Bra jobbat!!!

  • anthrax
  • 2012-05-23

bra frågor

  • Anonym
  • 2012-05-23

Bra intervju och kanonfrågor! Allt om SSK och SSKoveralltid.se! Toppbloggar!!!

  • Nicksson
  • 2012-05-23

Bra jobb med bloggen!

  • Holmis
  • 2012-05-23

Återigen ett mycket bra jobb Victor!!!!

  • SSK1902alltid
  • 2012-05-23

Cred till dig och din nytillträdda kompanjon för en utomordentligt bra blogg! Du har tagit många steg sen bloggen startades, Victor. Grymt!

  • JP
  • 2012-05-23

Kan bara hålla med ovanstående. Grym blogg det här! Inte många 19-åringar som skulle klara av att göra det här lika bra som du gör Victor. Keep up the good work!

  • Bucky
  • 2012-05-24

Mr.SSK:

Jag vet inte vad som kan vara tydligare an "just nu för jag ingen dialog med Malmö". Skulle han helt plotsligt riva sitt kontrakt med Malmo och komma till Sodertalje utan att ha fort nagon dialog om det?



Jag forstar givetvis vad du menar, men det ar uppenbart att din tolkning ar fargad av att du verkligen vill ha Robban till SSK. (Pa samma satt som min tolkning ar fargad av motsatsen) Inget fel med det, jag respekterar det, men jag anser sjalv att han tillhor det forflutna. Han gjorde ett javligt bra jobb i SSK tidigare men han har aldrig vunnit nagot och han har borjat ga ned sig. Sista sasongen i SSK sag man inte mycket av hans gamla harda tacklingar, daremot var han snabbare pa grillorna, vilket var positivt.



OM han skulle komma till Sodertalje tror jag inte det sker forran bra mycket narmre sasongsstarten. Och om han gor det hoppas jag att han gor ett javligt bra jobb. Men jag vill faktiskt inte ha honom i Talje.

  • Eldans tunga slagskott
  • 2012-05-24

Varför sånt tjat om Robban??? Läs vad som står på Mr Madhawk - att den frågan finns inte ens om han ska lämna Malmö. Han har kontrakt med Malmö punkt slut. Varför ska det vara så svårt att acceptera det? Victor. Lägger ned det tjatet nu tack!

Skriv en kommentar