SSK förlänger med Engström!

SSK väljer att förlänga med Jonas Engström vilket är ett helt klockrent beslut enligt mig. Jonas Engström har varit en av de spelarna som utvecklats väldigt mycket på bara två år. Förra säsongen kunde jag knappast tro att Engström kunde bli så här bra på så här kort tid. Hårt jobb belönar sig. Engström har blivit råstark och det är inte många som flyttar på honom när han har pucken. Han är stark och skicklig och kan bli riktigt bra om han har samma utvecklingskurva de två kommande åren.

Engström till SSK:s hemsida:
- Det känns sjukt kul att vara kvar i klubben man blivit fostrad i. Vi har haft en riktigt rolig säsong och nu har vi nått det första delmålet, nu ser jag fram mot en kvalserie där jag vill vara med och spela upp SSK. Själv känner jag att jag utvecklats mycket under säsongen med det förtroende jag fått. I framtiden vill jag utvecklas ännu mer och ta mer ansvar. Jag vill vara en ledande spelare på isen för SSK.
 

Ikväll kommer Almtuna på besök och vi har egentligen ingenting att spela för mer än äran och besvara vår andraplats. Egentligen spelar det ju ingen roll om vi hamnar på tredje eller andraplats men det är alltid bra att komma in i kvalserien som ett vinnande lag.
 
19.00 släpps pucken och jag är på plats - är du?
 
Forza!
Dela