SSK bombarderade Troja - tog tre poäng

  • 2011-10-31
Södertälje tog revansch mot den sura förlusten senast i Troja-Ljungby. Ikväll var det SSK som bestämde och det visade man också tydligt på isen eller vad sägs som 46-18 i skott. Det var ett kraftigt spelövertag för Sportklubben i den här matchen.

SSK genomförde den här matchen väl och skapade många fina chanser från första stund i matchen. Jag gnällde lite förut på att Ziga Jeglic och Robert Sabolic varit för dåliga. Idag visade de var de gör här i SSK. Tillsammans med nyförvärvet Greger Hanson skapade slovenerna en glödhet kedja som gång på gång skapade chanser i den offensiva zonen. Jag har också skrivit förut att jag saknade tyngden i spelet men den här kedjan visade verkligen det ikväll.
Man bet sig fast i Trojas zon hela tiden. Det var bara ett rent lotteri att inte både Robert Sabolic och Greger Hanson också målade idag.

Jag gillar också det jag ser av Kurt Davis. I början av säsongen var han inte alls med i matchen men nu har han växt in i spelstilen och gör det bättre och bättre efter varje match. Det är inte alls lika många felpassningar från hans klubba som det var i början av säsongen. Mikko Kalteva var också stor och stark.

SSK inledde målskyttet i den andra perioden i ett powerplay. Det var ett snyggt mål signerat Andreas Hjelm. Det var ett fint samarbete mellan Hanson-kedjan som föranledde det här målet. Hjelm fick en bra pass av Jeglic och Hjelm gjorde inga misstag utan satte pucken fint upp i nättaket. 1-0 och oj vad det var skönt. För det var SSK verkligen värda efter alla chanser man hade radat upp i den första perioden och den andra perioden.

Tidigt i den tredje perioden uttökar SSK och det är återigen Hanson-kedjan som gör det. Ziga Jeglic snappar upp en retur och gör kanske ett av sina enklaste mål. 2-0 och det kändes som om vi skulle ta hem alla tre poäng och det gjorde vi också.

Även om vi vinner så går det inte att acceptera domarnivån. Den är KATASTROFALT dålig. Jag förstår inte hur domaren kan släppa vissa utvisningssituationer ibland, det är förjävligt. Det är givetvis åt båda håll men det kändes som om han mest var emot SSK idag.

Det stoppade dock inte SSK som fullkomligt bombarderade Troja-målvakten som förövrigt blev lite småsurig på slutet liksom hela Trojas lag. Dåliga förlorare kallas det.

2-0 och jag vågar nog påstå att det var tre säkra poäng som bärgades ikväll. Nu är vi med igen. På fredag möter vi Mora hemma i Scaniarinken och då måste du vara där och stötta SSK på plats för det blir en mycket viktig match, kolla bara tabellen så förstår du mig.

Kul också att Hudacek fick hålla nollan. Grattis Hudy!

Och grattis SSK!

Dela

Kommentarer

  • Anonym
  • 2011-10-31

Nu såg jag inte matchen, men skjuter man 46 skott bör man göra mer än 2 mål, kanske 3, 4, 5 fler.



Men jag kan bara anta då, att Trojas målvakt var riktigt bra, eller?

  • Johan
  • 2011-10-31

Kan nog varit en kombination av SSK:s lite otur och att Trojas målvakt var bra. Det är vad jag hra hört

Bra blogg. kolla gärna in på min nya blogg med sportgrodor.

  • Josefin
  • 2011-11-01

Varför har Christofer Blid inte så mycket speltid i ssk, han kan ju inte visa var han går för om han sitter på bänken right? Snälla kan någon svara, Det skulle verkligen hjälpa för jag förstår inte varför?

Skriv en kommentar