"Ledsen över att jag inte gjort fler mål"

  • 2012-01-25
Robert Sabolic som kom från den österrikiska ligan där han öste in mål tillsammans med Ziga Jeglic. Här i SSK och Sverige har det gått betydligt tyngre och det är många SSK-supportrar som är kritiska och kräver mer poäng från en spelare som Sabolic. Han var trots allt värvad som en poänggörare men har inte levt upp till förväntningarna.

Jag tog ett snack med honom.

Är HockeyAllsvenskan bättre än den ligan i Österrike du spelade i förra säsongen?


- Egentligen tycker jag inte det. Jag tycker både ligorna har bra hockey men kanske att HockeyAllsvenskan är lite bättre. Det går lite snabbare här, mer aggresivt ute på isen.

Vad beror det på att du inte spelat lika bra i SSK än vad du gjorde förra säsongen i HK Jesenice?

- Hmm. Hade jag vetat det så hade jag redan fixat det. Men det finns fortfarande tid till att göra säsongen till en lyckad säsong, säsongen är lång. Jag tycker själv att jag har spelat bättre de senaste fem matcherna ungefär så det känns bra nu i alla fall. Men jag är ledsen över att jag inte har lyckats göra fler mål än vad jag har gjort men jag försöker hela tiden...det viktigaste är dock att laget vinner i slutändan sen om jag har gjort mål eller inte spelar då ingen roll. Samtidigt är det här min första säsongen i en annan liga men jag har kontrakt med SSK nästa år också och då tror jag det kommer bli lättare för mig.

Tror du målvakterna är bättre här i HockeyAllsvenskan än vad de är i österikiska ligan?

- Där är det lika. Det är väldigt många bra målvakter i hockeyallsvenskan men i österikiska ligan finns det också många bra målvakter. Robert Kristan är nog den bästa målvakten i österikiska ligan, han har också spelat med Mora och Brynäs. Så det finns bra målvakter där också!

Johan Strömwall har flyttat omkring dig i massor av kedjor, vilka spelare trivs du bäst med ute på isen?

- Jo, han är flyttat omkring mig mycket...Med Ziga trivs jag klart bäst eftersom vi kommer från samma land och vi har spelat ihop väldigt länge. Jag känner honom väldigt bra. Men Tony Lagerström, Mathias Månsson, Julian Jakobsen och Andreas Gröndahl gillar jag också att spela med. Det är många bra spelare!

Ok, spelar du med Ziga ikväll?

- Ja, Ziga Jeglic och Andreas Gröndahl.


Dags att det släpper för dig nu. Hur många mål gör du ikväll?

- Jag skulle bli glad om jag i alla fall kunde göra ett mål men man vet aldrig. Som jag sa tidigare, jag vill bara hjälpa laget till att vinna matcher sen om jag gör mål eller inte spelar ingen roll. Men klart det är kul att göra mål. Jag ska försöka!
Dela

Kommentarer

  • Aggen
  • 2012-01-25

Kan man se matchen på något vis ikväll? Sist var det ingen som rapporterade på everysport heller, vilket var tråkgit!

  • 1902
  • 2012-01-25

Nej kommer inte kunna se matchen...



Bra intervju Victor!

Skriv en kommentar