Robin Press: "SSK känns proffsigare"

  • 2012-06-07
Talangen och 17-åriga Robin Press blev klar för SSK för några dagar sedan och jag tog kontakt med honom för en intervju. Vem är han egentligen och varför valde han att flytta till SSK? Läs intervjun här nedan så får ni reda på allt!

Hur känns det att komma till SSK?


- Det känns bra! Det är en bra förening och det finns goda möjligheter att utvecklas i klubben.

Varför blev det SSK? Almtuna ville ha kvar dig om jag förstått det rätt.

- SSK känns som en proffsigare klubb än Almtuna faktiskt. Sedan visade SSK tidigt intresse för mig och det kändes också som SSK var det rätta för mig just nu. Ytterligare en anledning till mitt val är att SSK:s J20-lag spelare i Superelit och det gör inte Almtunas J20.

Kan du berätta vad du är för person? När började du spela hockey?

- Jag är väl en ganska lugn person som människa. Jag började i hockeyskolan uppe i Uppsala när jag var åtta år gammal och jag har spelat för Almtuna i hela min karriär förutom två år då jag spelade i Wings.

Är det tänkt att du ska spela i A-laget eller J20?

- Målet är så klart att försöka ta en plats i A-laget sedan får man se.

Ja, men ska du börja spela med A-laget eller J20 när säsongen drar igång?

- Tanken är väl att jag ska vara med och köra med A-laget från första början, tror jag.


Känner du någon i laget sedan tidigare?


- Nja, jag kan väl inte påstå att jag känner någon men har spelat med vissa spelare som spelar i J20-laget men känner dom, nej det gör jag väl inte.

Ser du dig som en back eller forward?

- Jag ser mig som en back men sedan kan jag även spela som forward.
(Han är värvad som back till SSK så det blir garanterat backrollen han får i SSK)

Vad tror du om SSK:s elitseriechanser nästa säsong?

- SSK är alltid en klubb som är att räkna med. Men jag har inte så bra koll på alla spelare vi har fått in men det ser ut och kunna bli ett riktigt bra lag till nästa säsong!

---

Kort intervju det här för jag hade lite ont om tid vid tillfället då jag intervjua Robin men ska hinna med att intervjua fler spelare innan jag reser iväg till Italien den 13 juni. Håll utkik! ;)

/Victor
Dela

Kommentarer

  • Martin
  • 2012-06-07

Tror han kan bli bra! :)

  • Holmis
  • 2012-06-08

Tycker du gör ett suveränt jobb med dina intervjuer Victor!!!! Alltid en fröjd att öppna upp din blogg på morgonen och läsa alla nyheter som du har skrivit om :-)

Tack så mycket Holmis!

Skriv en kommentar