SSK blev rånade på tre poäng

  • 2014-01-21
Eller gav Niklas Lundström bort poängen? Det är frågan det. Hur som helst. SSK mötte idag Västerås i en match som betydde väldigt mycket. SSK behöver verkligen alla poäng som man kan få och man gör faktiskt den bästa matchen på hela säsongen spelmässigt tycker jag. För i fem mot fem spelet ute på isen är SSK dominanta under i stort sett hela matchen. SSK bestämde ute på isen och gjorde det dessutom bra i powerplay-spelet.
Trots SSK:s härliga spel i offensiven lyckas man bara göra tre mål, man borde defenitivt ha gjort fler. Sett till chanserna hade man kunnat göra det dubbla (6 mål) om man bara hade satt dit de. Men det gjorde man inte. Dock spelade Södertälje väldigt bra och tryckte tillbaka topplaget Västerås gång på gång på deras hemmaplan.
 
I skrivande stund är man så förbannad, man känner att det här laget är värda så mycket mer än det här. Andreas Johansson har verkligen kommit in och lyft laget till en helt ny nivå. Trots "bensinstoppet" i Uppsala i lördags så kommer man till Västerås och är det klart bästa laget på isen under hela matchen och spelar ett powerplay som resulterar i två mål den här kvällen.
Att man inte får med sig en enda poäng i den här matchen känns bara ruttet. Det känns fel och det känns orättvist. För vi var värda tre poäng. Det är inget snack om saken.
 
Jag vill hylla laget för den insatsen man stod för idag trots förlusten. Det är förmodligen den bästa matchen spelmässigt och jag vill kalla det för ett "under" att vi inte vann den här matchen. Killarna krigade och spelade en oerhört underhållande hockey ute på isen och jag kände att "jäklar det här tar vi". Men icke. Det går inte att blunda för Niklas Lundströms insats i SSK-kassen. Han släpper in fyra mål varav två mål är tabbar. Det är för svagt! Dock gör han bra räddningar som han ska ha credd för men att göra en eller två tabbar per match som idag så håller det inte. Vågar nog påpeka att hade Idoff stått i kassen idag hade vi vunnit. 
Det är 12 poäng upp till play off och det känns så förbannat tungt. För idag spelade vi som ett topplag men det brast bak i kassen. Det har gjort det förr med Lundström i målet OCH med Idoff i målet. Självklart. MEN, just nu är Sebastian Idoff den klart hetaste målvakten så jag förstår verkligen inte varför inte han får fortsätta stå.
I nästa match kommer vi få se Idoff. Jag kan inte se något annat.
 
Coachen Andreas Johansson var fly förbannad efter förlusten på bland annat domarna. Och det förstår man. De hade väl inte en bra dag men jag tror främst att den starka reaktionen från Johansson berodde på att man inte fick med sig poäng i en match som man ägde.
Men vad ska vi göra? Det är bara på´t igen. Det vinnande receptet är nog klart nu. Och då startar vi med Idoff i mål. 12 poäng upp till play off. 42 poäng kvar att spela om. Jag kanske är naiv. Det tycker många. Hoppet är det sista som överger en SSK:are. Med det här spelet som SSK stod för ikväll i Västerås så är det faktiskt inte omöjligt att nå play off. Det är dock SÅ irriterande och synd att se ett lag som äntligen verkar ha hittat rätt. Kanske är det för sent. Kanske inte. Men jag vägrar ge upp innan hoppet är ute.

Nu vill jag att DU som läser det här tar dig till Templet nästa match. Vi möter Asplöven. Och jag lovar - spelar SSK som idag blir det vinst och DU kommer lämna Templet med ett leende på läpparna.
 
ALDRIG GE UPP.
 
Andreas Johansson! Han har lyft SSK till höjder jag inte trodde var möjligt. Vilket spel! MYCKET imponerad.
 
Dela

Kommentarer

  • Anonym
  • 2014-01-21

Bra skrivet. ...

  • niklas
  • 2014-01-21

Råttan du kan dra hem till Solna!!

  • Anonym
  • 2014-01-21

Idoff i kassen. Tack.

  • Johan
  • 2014-01-21

Hahahahahaha Lundström. Bra värvning SSK!

  • Ginger
  • 2014-01-22

Observera Fransson är seriens bästa målvakt med en genomsnittlig räddningsprocent över 93%, mot oss hade han bara 89%, vilket visar hur bra killarna spelade.Dock Lundsström 83 %. Var lagets svaga länk - håller inte Matchen i ett nötskal.
I spåkulan finns flera positiva tecken, Idoff har höjt sin räddningsprocent betydligt, AJ har fått spelarna att spela det spel som vi kan vinna matcher med även mot topplag. Otur/ skador är nog det enda som stoppar killarna nu! ( x my fingers)

  • Bo
  • 2014-01-22

Jag tror SSK spelar play off till våren. Titta bara på spelet laget visade upp igår. Vi spelade ju ut topplaget Västerås på deras hemmaplan. Det är ju 14 matcher kvar och mycket kan hända! Jag har varit med länge så jag vet hur det kan svänga. Heja SSK!

Skriv en kommentar